wybierz styl: lato zima

5727 -  Trasa wokół Młyńska

Kletno – Młyńsko (990 m n.p.m.) – Kletno

Długość trasy: 10,70 km

Przybliżony czas przejazdu: ok. 1 – 1,5 godz.

Stopień trudności: łatwa, trasa rekreacyjna,

Nawierzchnia: asfaltowa, tłuczniowa

Przebieg trasy:

Startujemy z parkingu w Kletnie, poruszamy się drogą asfaltową doliną potoku Kleśnica w kierunku skrzyżowania,  tam skręcamy w lewo na drogę leśną. Duktem nad Cisowym Rozdołem wspinamy się pod górkę do następnego węzła dróg.  Jedziemy dolinką między Młyńskiem (990 m) a Stromą (1166 m). Głównym duktem w lewo i na następnym skrzyżowaniu ponownie w lewo zgodnie z niebieskim szlakiem. Po drodze otwarcia widokowe na Żmijowiec (1150 m) , Rudkę (952 m) i Młyńsko. Na kolejnej krzyżówce znaki niebieskie skręcają w prawo , my prosto drogą utwardzoną. Jedziemy pętlą opasającą Młyńsko. Na prawo widoki na Góry Bialskie. Trasa łatwa i przyjemna, nie wymagająca większego wysiłku. Bliskość natury oraz piękna okolica mają kojący wpływ na organizm, a umiarkowany ruch pobudza układ oddechowy. Otoczenie sprzyja relaksowi. Po ok. 3 km droga zaczyna okrążać stok . Poruszamy się głównym duktem na rozwidleniu,  w prawo schodzi droga do Kletna. Jedziemy zachodnim stokiem Młyńska. Roztaczają się widoki na  Masyw Śnieżka oraz na piękną i odcinkami mroczną dolinę potoku Kleśnica. Docieramy do znanej już krzyżówki i łapiemy niebieski szlak w prawo. Na nastypnym skrzyżowaniu leśnym zostawiamy niebieski szlak i znów w prawo, potem kolejny raz w prawo. Zjeżdżamy Duktem nad Cisowym Rozdołem, na rozwidleniu drogą w lewo i prosto do parkingu w Kletnie, gdzie koniec trasy.

MAPA TRASY

Ciekawostki na trasie:

Muzeum Ziemi w Kletnie (obok parkingu). Możemy tu obejrzeć efekty 25-letniej zbierackiej pasji gospodarza, który sam oprowadza zwiedzających i chętnie dzieli się z turystami fachową wiedzą oraz opowieściami z wypraw. Wśród eksponatów znajdują się kamienie, minerały i skamieniałości nawet sprzed 250 milionów lat. Tylko tutaj w Polsce można zobaczyć skamieniałe gniazdo z jajami dinozaura! Na miejscu do kupienia okazy minerałów, prosta biżuteria z kamieni półszlachetnych oraz wiele innych ciekawych pamiątek.

Kopalnia uranu w Kletnie. W roku 2002 została udostępniona do zwiedzania sztolnia nr 18 byłej kopalni uranu w Kletnie (ok. 800 m od centralnego parkingu, przy drodze do Siennej).  Trasę turystyczną stanowi wyodrębniony system wyrobisk w najwyżej położonej części kopalni. Szybikiem po metalowych schodach schodzi się na poziom wyrobisk. Chodzimy ok. 200 metrów  sztolnią  oglądając atrakcyjnie oświetlone,  naturalne wychodnie minerałów (fluorytu, kwarcu i in.) oraz szereg specjalnych ekspozycji. Sztolnia jest całkowicie bezpieczna - nie ma tam promieniowania radioaktywnego. Temperatura wewnątrz wynosi +7oC.

2016-09-25 13:25:05
Copyright: Masyw Śnieżnika Strona GłównaRajd StrońskiNoclegiGastronomiaSport i rozrywkaNarty & deskaKamery on-lineAtrakcjeInfo Projekt i wykonanie: NetAs